Menu

Τα fitness app και ο κανονισμός GDPR

Το τελευταίο διάστημα όλο και περισσότερες εταιρείες και εφαρμογές στέλνουν νέα ειδοποιητήρια σχετικά με τον νέο κανονισμό προστασίας προσωπικών δεδομένων, τον GDPR που τέθηκε σε ισχύ απ’ τις 25 Μαΐου και ευτυχώς ήρθε να βάλει λίγο φρένο στις αδιάκριτες πρακτικές εταιρειών.

Μεταξύ αυτών όμως οι χρήστες θα πρέπει να γνωρίζουν πως συγκαταλέγονται και τα διάφορα φαινομενικά αθώα fitness apps. Χωρίς πολλές σκέψεις αρκετοί κατεβάζουν μια τέτοια εφαρμογή και κατευθείαν δίνουν όνομα, βάρος, ύψος, διαδρομές που ακολουθούν στο τρέξιμο κτλ. Έτσι, δεν πρέπει να αποτελεί και μεγάλη έκπληξη το ότι ξαφνικά ο χρήστης ενός τέτοιου app βομβαρδίζεται από εταιρείες αθλητικού εξοπλισμού, καταστήματα της περιοχής του, εφαρμογές με προγράμματα διατροφής και ό,τι άλλο σχετίζεται με την ευεξία και το αθλητικό lifestyle.

Μιλάμε για e-mails, μηνύματα στο Viber, διαφημίσεις σε όλα τα social media για τα αθλητικά παπούτσια που "κλικάραμε" πριν σε ένα site ή για τα προϊόντα υγιεινής διατροφής που μόλις ψωνίσαμε σε ένα βιολογικό super market, και πόσους άλλους τρόπους "βομβαρδισμού" μας. Kαι όλα αυτά μετά από ένα απλό download που κάναμε. Και αναρωτιόμαστε σ’ αυτό το σημείο: "πώς ξέρει το διατροφικό app ότι έχω αυτό το ύψος και ότι θέλω να χάσω 5 κιλά και μου έστειλε αυτό το μήνυμα;". Εκεί δίπλα βέβαια είναι πάντα ένας φίλος που μας λέει να σταματήσουμε να είμαστε καχύποπτοι, πως όλα αυτά ελέγχονται και δεν μοιράζονται οι πληροφορίες μας.

Όπως σημειώνει στο Capital.gr η κα Ιωάννα Μιχαλοπούλου, δικηγόρος με εξειδίκευση στο Health Data, ήρθε η ώρα να ενημερώσουμε αυτόν τον φίλο μας πως αυτό ακριβώς γίνεται. Και για να του δώσουμε ένα παράδειγμα θα του πούμε για την υπόθεση γνωστής εταιρίας αθλητικής ένδυσης, που όλα τα καταχωρημένα στοιχεία 150 εκατομμυρίων χρηστών πέρασαν στα χέρια hackers, αλλά και το γεγονός ότι όλα τα στοιχεία που είχε η εταιρεία τα διέθετε και μία "αδελφή" αθλητική εφαρμογή η οποία τα εκμεταλλευόταν εξίσου. Δεν ήταν λοιπόν στη φαντασία μας, οι εταιρείες αυτές συλλέγουν όλες τις πληροφορίες μας και γνωρίζουν ακριβώς την καταναλωτική μας συμπεριφορά.

Όπως και να έχει, οι πληροφορίες που συγκέντρωναν τα fitness apps ήταν απόλυτα ανεξέλεγκτες και συχνά η ελεύθερη έγκρισή μας σε αυτό μάς μετέτρεπε σε αποδέκτες προσφορών από χιλιάδες εταιρείες. Το φαινόμενο αυτό αναμένεται να αλλάξει ριζικά τώρα με την εφαρμογή του Κανονισμού, καθώς παραδείγματα όπως εκείνο της εταιρίας αθλητικής ένδυσης, αλλά και ακόμα περισσότερο οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης αποδεικνύουν ότι οι παραβάτες της προστασίας των προσωπικών δεδομένων τιμωρούνται τελικά από τους ίδιους τους καταναλωτές. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ

ΚΑΡΙΕΡΑ

Απαραίτητα προσόντα η διάθεση για μάθηση και το ισχυρό κίνητρο για επαγγελματική δημιουργία και επιτυχία χωρίς όρια. Η πολυετής εμπειρία και τεχνογνωσία μας θα γίνει ο πολύτιμος σύμβουλός σας!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΜΑΣ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ