Menu

Δέκα σημεία- SOS για την ασφάλιση ενυπόθηκης κατοικίας από τράπεζα

Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης επισημαίνει δέκα σημεία που πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές πριν υπογράψουν την ασφαλιστική τους σύμβαση. Αφορμή της δημοσίευσής τους στάθηκε η πίεση κάποιων τραπεζικών υπαλλήλων να πουλήσουν ασφαλιστικά συμβόλαια σε δανειολήπτες που έχουν ενυπόθηκο δάνειο για το σπίτι τους.

Αυτά, αναγνωρισμένα ως δικαιώματα των καταναλωτών, είναι τα εξής:  

1) Προκειμένου να σας εξυπηρετήσει ο τραπεζικός υπάλληλος ,για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης ,θα πρέπει να έχει την ανάλογη πιστοποίηση. από την ΤτΕ, Λέγεται Πιστοποιητικό Α, ζητήστε το!

2) Οι τράπεζες δεν δικαιούται ,να σας επιβάλουν συγκεκριμένη ασφάλιση για το ενυπόθηκο δάνειο σας.

3) Ο καταναλωτής ή δανειολήπτης έχει το δικαίωμα, εφόσον το επιθυμεί ή εφόσον η υποχρέωση αυτή απορρέει από τη δανειακή του σύμβαση. να επιλέξει σε ποια Ασφαλιστική εταιρεία και με ποιον Διαμεσολαβητή .θα συνεργαστεί για να ασφαλιστεί

4) Απαγορεύεται η χρέωση από πλευράς τράπεζας, κάποιου ποσού, για να μελετήσει το συμβόλαιο από εταιρεία της επιλογής σας.

5) Έχετε το δικαίωμα να τους ζητήσετε έγγραφη αιτιολόγηση, αν απορρίψουν το συμβόλαιο επιλογής σας. Αν σας την αρνηθούν αποφεύγουν να παραδεχτούν ότι πράττουν παράνομα.

6) Έχετε κάθε δικαίωμα., αν νιώσετε ότι σας πιέζουν, λόγω τραπεζικών συναλλαγών μαζί τους,να αρνηθείτε την αγορά ασφαλιστικού συμβολαίου, και επίσης μπορείτε να καταγγείλετε αυτή την συμπεριφορά, στην ΤτΕ, απευθείας ή μέσω της ΄Ενωσης Καταναλωτικών της οποίας είστε μέλος.

7) Ξεχωρίστε τις ασφαλιστικές σας συναλλαγές , με τις τραπεζικές σας συναλλαγές, δεν είναι ένα και το αυτό. Είναι δύο διαφορετικές δραστηριότητες, δεν είναι υποχρεωτικό .να συνδυάζονται.

8) Αν η τράπεζα, σας προσεγγίσει με κάποιο ασφαλιστικό πρόγραμμα που ταιριάζει με τις ανάγκες σας, πιθανώς να έχουν κάνει χρήση των προσωπικών σας στοιχείων ,που διατηρούν στα αρχεία τους. Αν δεν έχουν τη γραπτή σας συγκατάθεση για χρήση αυτών των στοιχείων τότε πράττουν παράνομα. Μην συναινέσετε!!!

9) Ο τραπεζικός υπάλληλος, που σας εξυπηρέτησε είναι και ο ασφαλιστής σας, σ’ αυτόν πρέπει να απευθύνεστε.

10) Κατά τη σύναψη του συμβολαίου, πρέπει να γίνεται ανάλυση αναγκών η οποία απαιτεί χρόνο και γνώσεις από τη μεριά του Ασφαλιστή. Δεν είναι μια εύκολη διαδικασία καθώς αν συμπληρωθούν λάθος τα στοιχεία η Ασφαλιστική Εταιρεία, έχει το δικαίωμα στο μέλλον να καταγγείλει τη σύμβαση.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΛΑΔΟΥΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ

ΚΑΡΙΕΡΑ

Απαραίτητα προσόντα η διάθεση για μάθηση και το ισχυρό κίνητρο για επαγγελματική δημιουργία και επιτυχία χωρίς όρια. Η πολυετής εμπειρία και τεχνογνωσία μας θα γίνει ο πολύτιμος σύμβουλός σας!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΜΑΣ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ