Ασφαλιστική στην Κύπρο απαίτησε οπτικό υλικό από χειρουργείο για να αποζημιώσει ασφαλισμένη
- Γράφτηκε από τον/την NEWSROOM INSURANCE2DAY.gr
Απαίτηση ασφαλιστικής εταιρίας στην Κύπρο για υποβολή οπτικού υλικού από χειρουργική επέμβαση ασφαλισμένης της προκειμένου να της καταβληθεί η ασφαλιστική αποζημίωση στάθηκε αρκετή να εγείρει την αντίδραση του Χρηματοοικονομικού Επιτρόπου.
Συγκεκριμένα, το Γραφείο του Χρηματοοικονομικού Επιτρόπου εξέδωσε σημείωμα ύστερα από τη διερεύνηση παραπόνου της συγκεκριμένης ασφαλισμένης, ενώ ζητήθηκε να κατατεθούν οι απόψεις από όλα τα εμπλεκόμενα θεσμικά όργανα, με αποτέλεσμα να εκδοθεί σύσταση από την Επίτροπο Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων σύμφωνα με την οποία «οι ασφαλιστικές εταιρείες στο στάδιο απαίτησης αποζημίωσης από πελάτη ασφαλιζόμενο για χειρουργική επέμβαση, επιτρέπεται να συλλέγουν από τον ίδιο, ως τεκμήριο της επέμβασης, ιατρικό πιστοποιητικό και/ή απόδειξη πληρωμής και/ή βιοψία με σκοπό να αποφασίσουν κατά πόσον θα του καταβάλουν αποζημίωσης και/ή να καθορίσουν το ύψος της αποζημίωσης».
Η Επίτροπος σημειώνει δε πως «τυχόν χορήγηση/προσκόμιση του σχετικού ψηφιακού δίσκου/βιντεοκασέτας στην ασφαλιστική εταιρεία, εκ πρώτης όψεως, παραβιάζει τις άρθρου 4 (Ι) (β) του Νόμου, αφού τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα που περιέχονται σε αυτό/αυτή υφίστανται μεταγενέστερη επεξεργασία ασυμβίβαστη με τους σκοπούς για τους οποίους είχαν αρχικά συλλεχθεί».
Αναφέρει ακόμη πως «επιπρόσθετα, παραβιάζονται οι διατάξεις του άρθρου 4(1)(γ) του Νόμου, αφού τα προσωπικά δεδομένα που καταγράφονται στο ψηφιακό δίσκο/βιντεοκασέτα είναι περισσότερα από ότι απαιτείται ενόψει των σκοπών της επεξεργασίας, που είναι η εξέταση της απαίτησης για καταβολή αποζημίωσης».
«Είναι σαφές από τα ανωτέρω ότι ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ στις ασφαλιστικές εταιρείες να απαιτούν οτιδήποτε πέρα από τις πληροφορίες που καταγράφονται στη Σύσταση», υπογραμμίζει στο σημείωμά του ο Χρηματοοικονομικός Επίτροπος.
Σε περιπτώσεις που οι ασφαλιστικές εταιρείες επιμένουν στην προσκόμιση ψηφιακού δίσκου ή και βίντεο για μια επέμβαση, τότε «οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν (νομίμως υποβληθέν) παράπονο στο Χρηματοοικονομικό Επίτροπο».
Ο Χρηματοοικονομικός Επίτροπος αναφέρει, τέλος, ότι η παραπονούμενη και η ασφαλιστική εταιρεία, κατέληξαν σε φιλικό διακανονισμό, ο οποίος επιτεύχθηκε χάριν στην συναινετική στάση της παραπονούμενης.
Πηγή: www.sigmalive.com

