Menu

Ένας στους δύο βρίσκει καλές τις υπηρεσίες Υγείας, όμως κάποιοι τις πληρώνουν ακριβά

Τα ποσοστά ικανοποίησης των Ελλήνων απ’ τις δημόσιες υπηρεσίες Υγείας καταγράφει νέα έρευνα της Palmos Analysis για το Tvxs.gr, και απ’ αυτήν προκύπτει πως σε γενικές γραμμές τις βρίσκουν καλές περίπου οι μισοί, όμως μια καθόλου αμελητέα μερίδα του πληθυσμού πρέπει να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη για τη χρήση των υπηρεσιών αυτών.

Η γενική αξιολόγηση της ανταπόκρισης των υπηρεσιών υγείας στις ανάγκες των ερωτώμενων κατά το 2017 είναι θετική, καθώς μόλις το 7% δηλώνουν χαμηλή ικανοποίηση (2% Πολύ κακή και 5% Κακή ανταπόκριση). Αντιθέτως, η πλειοψηφία χαρακτηρίζει την ανταπόκριση των υπηρεσιών υγείας στις ανάγκες της "Καλή" (47%), ενώ σημαντικό ποσοστό (30%) την χαρακτηρίζουν "Πολύ Καλή" (30%) και το 16% την χαρακτηρίζουν "Μέτρια".

Ειδικότερα, σε σχέση με την αξιολόγηση των υπηρεσιών υγείας κατά το 2017, προκύπτει ότι σε όλους τους επιμέρους τομείς οι βαθμολογίες των πολιτών βρίσκονται σαφώς πάνω από τη βάση. Πιο συγκεκριμένα, σε μια κλίμακα από το 1 - Καθόλου ικανοποιημένος μέχρι και το 5 - Απόλυτα ικανοποιημένος, οι ερωτώμενοι βαθμολογούν κατά μέσο όρο με 3,7 στα 5 την προσοχή που έλαβαν από τις υπηρεσίες υγείας που χρησιμοποίησαν, με 3,8 στα 5 την αξιοπρεπή τους αντιμετώπιση από τις υπηρεσίες υγείας, με 3,8 στα 5 την επικοινωνία των υγειονομικών μαζί τους και με 3,7 στα 5 τη συμμετοχή τους στη λήψη αποφάσεων για τη φροντίδα ή τη θεραπεία τους σε σχέση με όσο θα επιθυμούσαν. Ιδιαίτερα, υψηλή βαθμολογία (4,2 στα 5) δίνουν οι ερωτώμενοι στον τρόπο με τον οποίο οι υπηρεσίες κράτησαν τις πληροφορίες για την υπόθεσή τους εμπιστευτικές.

Περαιτέρω, 7 στους 10 ερωτώμενους (71%) δηλώνουν ότι όταν χρειάστηκε να νοσηλευτούν, έλαβαν την νοσοκομειακή φροντίδα όσο γρήγορα επιθυμούσαν, αλλά ένα σημαντικό ποσοστό (περίπου 3 στους 10 ή 27%) θεωρούν ότι η νοσοκομειακή φροντίδα δεν υπήρξε όσο γρήγορη θα ήθελαν. Όμως, μόνο το 16% όσων νοσηλεύτηκαν σε κάποιο ιδιωτικό ή δημόσιο νοσοκομείο ή κλινική δηλώνουν χαμηλό βαθμό ικανοποίησης από την προσοχή των γιατρών και των νοσηλευτών/τριών, ενώ στον αντίποδα το 84% δηλώνουν "Αρκετά" (23%), "Πολύ" (34%) ή "Απόλυτα" (27%) ικανοποιημένοι.

Ειδικά για την αξιολόγηση των υπηρεσιών που έλαβαν κατά τη νοσηλεία τους το 2017 σε κάποιο δημόσιο ή ιδιωτικό νοσοκομείο ή κλινική, οι ερωτώμενοι βαθμολογούν με 3,6 στα 5 την έγκαιρη/ άμεση προσοχή από το νοσοκομείο, με 3,7 στα 5 την αντιμετώπισή τους με αξιοπρέπεια από το νοσοκομείο, με 3,7 στα 5 την επικοινωνία των γιατρών και των νοσηλευτών με τους ίδιους και τους οικείους τους και με 3,5 στα 5 την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών που τους παρασχέθηκαν.

Σημαντική, ωστόσο, εξακολουθεί να είναι η επιβάρυνση σημαντικής μερίδας των πολιτών για τη χρήση των υπηρεσιών υγείας. Έτσι, το 14% όσων χρησιμοποίησαν κάποιες υπηρεσίες υγείας εντός του 2017 δηλώνουν ότι πλήρωσαν εξ ολοκλήρου από την τσέπη τους τις σχετικές δαπάνες χωρίς να αποζημιωθούν από οποιαδήποτε πηγή, ενώ η πλειοψηφία (51%) δηλώνουν ότι οι δαπάνες καλύφθηκαν συνδυαστικά από το ασφαλιστικό τους ταμείο και από την δική τους συμμετοχή. Πλήρως από το ασφαλιστικό του ταμείο καλύφθηκε το 17% των ερωτώμενων, ενώ πολύ σε μικρότερα ποσοστά δηλώνουν ότι χρησιμοποίησαν κάποια ιδιωτική ασφάλιση είτε για να καλύψουν πλήρως τις δαπάνες, είτε συνδυαστικά με δική τους συμμετοχή ή με το ασφαλιστικό τους ταμείο.

Δείτε ολόκληρη την έρευνα στο tvxs

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΟΠΠΥ & ΕΦΚΑ

ΚΑΡΙΕΡΑ

Απαραίτητα προσόντα η διάθεση για μάθηση και το ισχυρό κίνητρο για επαγγελματική δημιουργία και επιτυχία χωρίς όρια. Η πολυετής εμπειρία και τεχνογνωσία μας θα γίνει ο πολύτιμος σύμβουλός σας!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΜΑΣ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ