Τι χρειάζεται ένας ασφαλιστικός διαμεσολαβητής για να έχει αποτελεσματική επικοινωνία με τον υποψήφιο πελάτη
- Γράφτηκε από τον/την NEWSROOM INSURANCE2DAY.gr

Όπως σε πολλές περιπτώσεις ισχύει η γνωστή ρήση πως η αρχή είναι το ήμισυ του παντός έτσι και στην ανάλυση των ασφαλιστικών αναγκών του υποψήφιου προς ασφάλιση πελάτη από ένα ασφαλιστικό διαμεσολαβητή το μυστικό κρύβεται στο πρώτο μισό της συνάντησης.
Συγκεκριμένα, όπως σημειώνει το Underwriter.gr, έχει να κάνει με τα βήματα που ακολουθεί ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής, ώστε να επιτύχει τον ουσιαστικό προβληματισμό για την αξία της ασφάλισης, αλλά και την κατανόηση του τρόπου λειτουργίας της ασφάλισης ως φορέα προστασίας, ως υπηρεσία προστασίας των οικονομικών κινδύνων του ατόμου, της οικογένειας ή της επιχείρησης.
Άλλωστε, κανένας δεν έχει λόγο να απαντά σε ερωτήσεις, να περιγράφει τα οικονομικά του, να μιλάει για το οικονομικό του μέλλον ή να αναφέρει τις ανοικτές οικονομικές του υποχρεώσεις εάν δεν έχει αντιληφθεί με ουσιαστικό τρόπο την αξία της παράθεσης αυτών των δεδομένων, την επαγγελματική αξία του ανθρώπου που θα λάβει όλα αυτά τα δεδομένα και φυσικά, το ότι μπορεί όντως να προσδοκά την εξεύρεση ουσιαστικής λύσης για αυτό που θα προκύψει ως ανάγκη του, ύστερα από την καταγραφή του συγκεκριμένου δεδομένου.
Η διαδικασία της ενημέρωσης του υποψήφιου πελάτη και ταυτόχρονα, της δημιουργίας του αναγκαίου προβληματισμού για την αναγκαιότητα της ασφάλισης, θέλει ιδιαίτερη προσοχή και απαιτεί ουσιαστική ανάλυση. Ταυτόχρονα, έχει τόση βαρύτητα που ίσως να υπερκαλύπτει την ανάγκη πολύπλοκων ή σύνθετων μηχανισμών (για την καταγραφή των αναγκών), οι οποίοι προφανώς μπορεί να είναι χρήσιμοι, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι από μόνοι τους αποτελεσματικοί.
Άλλωστε, για αυτό το λόγο στην ασφαλιστική διαμεσολάβηση παρατηρείται διαχρονικά το φαινόμενο, κάθε καινούριο εκπαιδευτικό υλικό ή εργαλείο ανάλυσης αναγκών να χρησιμοποιείται για ένα διάστημα και σιγά σιγά να παύει να είναι ελκυστικό για τους ίδιους τους επαγγελματίες.
Ένα είναι το δεδομένο: ότι αν στο σύνολό της -ή στο μεγαλύτερό της μέρος- η ασφαλιστική διαμεσολάβηση δεν παράγει προς την κοινωνία κοινά μηνύματα προβληματισμού για την πραγματική ουσία της ασφάλισης όλων των οικονομικών κινδύνων του ατόμου ή της επιχείρησης, όλο και περισσότερο θα καθυστερεί η ανάπτυξη όλου του εύρους των κλάδων της ασφαλιστικής βιομηχανίας.

