Menu

Τα ζητήματα της νέας οδηγίας για την ασφάλιση του αυτοκινήτου και η αντιμετώπιση των Εταιρειών Ελεύθερης Παροχής Υπηρεσιών (ΕΠΥ)

Τα πρώτα «δείγματα» γραφής από την αξιολόγηση της αλλαγής της οδηγίας για την ασφάλιση αυτοκινήτου (2009/103/ΕΚ) δεν είναι ιδιαίτερα θετικά της εξέλιξης αυτής, όπως προκύπτει από τις πρώτες απαντήσεις των Insurance Europe και Council of Bureaux (Γραφεία Διεθνούς Ασφάλισης) στο έγγραφο της ΕΕ.


Σε γενικές γραμμές η Insurance Europe θεωρεί ότι το «πλαίσιο» ανταποκρίνεται στις υφιστάμενες ανάγκες ακόμη και στις νέες που θα προκύψουν με τα αυτόνομα οχήματα. Στη βάση αυτής της γενικής θεώρησης εκτιμά ότι δεν πρέπει να αλλάξει ο τρόπος αντιμετώπισης του bonus-malus από την ΕΕ, η οποία θέλει τρόπο τινά να το καταστήσει υποχρεωτικό σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Ωστόσο οι ασφαλιστές επισημαίνουν ότι έχει κριθεί ήδη το σύστημα αυτό ως μέρος της τιμολογιακής πολιτικής και συνεπώς δεν νομιμοποιείται οποιαδήποτε παρέμβαση της ΕΕ.

Επίσης, ο φορέας εκπρόσωπος όλων των ασφαλιστικών ενώσεων της ΕΕ, η Insurance Europe, θεωρεί ότι και το σύστημα των εγγυήσεων (επικουρικό κεφάλαιο αυτοκινήτων) παρουσιάζει πολλές ιδιομορφίες από χώρα σε χώρα και δεν είναι αναγκαίο ένα πανευρωπαϊκό σύστημα εγγυήσεων. Ωστόσο διακρίνει περιθώρια βελτίωσης του συστήματος αυτού ειδικά σε ότι αφορά τα ατυχήματα μεταξύ ασφαλισμένων από διαφορετικές χώρες και ειδικά στις περιπτώσεις που εμπλέκονται ασφαλιστικές εταιρείες που εργάζονται με καθεστώς ελεύθερης παροχής υπηρεσιών.

Στις περιπτώσεις αυτές υπάρχει το ερώτημα ποια χώρα πρέπει να φέρει την οικονομική επιβάρυνση της αφερεγγυότητας, η χώρα του κράτους μέλους καταγωγής της εταιρείας, βάσει της αρχής του ελέγχου της χώρας καταγωγής ή μήπως το κράτος μέλος υποδοχής με βάση το ότι ο ασφαλιστής που λειτουργεί εκεί θα έχει καταβάλει εισφορές στο ταμείο (επικουρικό κεφάλαιο της χώρας αυτής).

Να σημειωθεί ότι το ερώτημα που θέτει σχετικά με τις εταιρείες ΕΠΥ είναι κεφαλαιώδους σημασίας, όπως απεδείχθη στην περίπτωση της Enterprise Insurance η οποία είχε έδρα το Γιβραλτάρ. Το ελληνικό επικουρικό κεφάλαιο καλείται να καλύψει αποζημιώσεις άνω των 20 εκατ. ευρώ τις οποίες διεκδικεί από τα αντίστοιχα ταμεία του Γιβραλτάρ και της Μεγάλης Βρετανία χωρίς αποτέλεσμα μέχρι στιγμής.

Όλες οι εξελίξεις σχετικά με την νέα οδηγία ασφάλισης αυτοκινήτων που ετοιμάζει η ΕΕ θα συζητηθούν σε προσεχή συνεδρίαση της επιτροπής αυτοκινήτων της ΕΑΕΕ.

Πηγή: www.nextdeal.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

ΚΑΡΙΕΡΑ

Απαραίτητα προσόντα η διάθεση για μάθηση και το ισχυρό κίνητρο για επαγγελματική δημιουργία και επιτυχία χωρίς όρια. Η πολυετής εμπειρία και τεχνογνωσία μας θα γίνει ο πολύτιμος σύμβουλός σας!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΜΑΣ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ